Where to start - ou debuter?

Bonjour/Hello.

I just started sewing and I haver made cloths using Vogu Patterns. I jave no ideas how to make a pattern and have never took lesson . I want to create a pattern of a bodice with darts and drape .I know I need to take mesurement and draw lines but I am completly lost. Well I know I am up for a challenge but will need all the newbies guidance from you guys:)

TY all

Je viens de commencer dans la couture et fait quelques création a partir de patron Vogue . Donc j’aimerais savoir comment je peux comprendre le logiciel Seamly et créé un patron avec des darts sur le buste et faire un drapé. Je comprends que je part de loin mais je vais accepter toutes aide . Je comprends qu’il y a des mesure et des lignes a tracer mais je connais rien. Je vous remercie de m’aider a debuter :slight_smile:

Mijo

1 Like

Hello and welcome, @Mijo

I was exactly where you are early in 2017 when I discovered Seamly2D. At the top of this page is a link to the User Manual where you will find all sorts of things to help you with the program. Unfortunately, you will need some sort of book or instructions on pattern making. :slight_smile: These, you can find on the internet and there is a list of various authors in the User Manual, as well.

I think, by now, most of the questions have been answered, that can possibly be asked, here in the forum, so please do browse and there’s also a Search function (the magnifying glass - top right), however, please don’t hesitate to ask if you are stuck or unclear on something - we will try our best to help you :slight_smile:

And… most important… have fun, I know I do.

1 Like

Hello @Mijo , Je suis aussi tout à fait nouvelle dans l’aventure du patronage. J’ai suivi un premier cours de patronage pantalon (sur papier) et ça m’a ouvert les yeux ! Seamly2D m’ouvre les yeux sur un monde de possibilités ! Je me suis donc plongée dans une vidéo tuto super bien faite pour prendre en main le logiciel. La voici :

https://youtu.be/C5AeSl1OzuM

Je te conseille vivement de regarder cette vidéo.

Si tu n’as aucune notion de patronage, je ne sais pas si tu vas t’y retrouver aussi vite que ça avec les concepts. Elle explique super bien comment tracer ce qui doit être tracé, mais tout cela repose sur la logique du patronage et de l’utilisation des mesures.

Bon amusement dans cette nouvelle aventure !

2 Likes

Bonjour et merci du partage je vais regarder la vidoe un gros merci :slight_smile:

Mijo

2 Likes