Patrones que se puedan mover y rotar

Hola, No se si alguna persona ya ha comentado esto, mi sugerencia sería que cuando dibujas un patrón “Draft” y lo puedes arrastrar con el ratón del primer nodo de dibujo y moverlo por la página y eso me sirve a mi en ocasiones para cuadrar el patrón delantero con la espalda e incluso dibujo sobre un patrón teniendo en cuenta esas medidas. Se podría hacer que los patrones pudieran rotar por el primer nodo de dibujo, para poder darles inclinación. Gracias por la atención un saludo. :wink:

Can I assume you mean being able to rotate a draft block around it’s basepoint?

It’s possible, but it depends on the way the graphic items are added to the draft scene. I haven’t looked at the code that closely, but IF all of a draft block’s tools are children of the basepoint tool , it’s a simple matter of just rotating the basepoint graphic item, and the children follow. Thing is I don’t think that’s the case… I think the graphic scene is the parent of all the tools, which means they are independent of each other. You would have to determine which tools need to be rotated, and rotate all of them them independently, while ignoring other tools that don’t have a rotation, but rather are based on tools that can rotate. In other words… not so easy to do.

1 Like